Založ si blog

(NE)omylna nitrianska nemocnica

Hovorí sa, že každý sa môže pomýliť. Ak sa pomýli žiak v škole, dostane zlú známku, ale čo ak sa sekne lekár? V nitrianskej nemocnici sa toho postávalo. Neatestovaní lekári operovali nesprávne koleno, sestričky odpojili prístroje na detskej JIS a pacient zomrel. Jednoducho, stáva sa, ale nie je to až príliš často? Pred necelými piatimi rokmi som sa ocitla v rizikovej poradni pre tehotné mamičky. Bol júl a bolo strašne horúco. Na vyšetrenie som čakala neuveriteľné 4 hodiny. Už mi opúchali aj vlasy. Na moje prekvapenie na rizikovú poradňu poslali nejakého mladého študenta medicíny, lebo jediný lekár bol práve na operačke. Opýtal sa ma ako sa mám a keď som povedala, že som opuchnutá, tak mi povedal, že je to normálne a že je teplo. Vôbec ma nevyšetril a to ma tam môj gynekológ poslal s podozrením na srdcovú arytmiu 🙁 Následne sa mu pokazila tlačiareň. Tak som sa len pozerala ako po nej búcha a trieska. Napokon mi papier vypísal ručne, že pacientka sa cíti dobre a mám prísť, až keď budem mať termín, teda o týždeň. Po mne už ďalšie mamičky nebral a preobjednal ich na iný termín, lebo nejde tlačiareň. Otázka je, že na čo som tam vôbec čakala 4 hodiny, keď ani len sono mi nespravil. Proste nič. Hrozný prístup. Našťastie 5 dní po tejto zbytočnej návšteve lekára mi začali kontrakcie. Keď som prišla, povedali mi, že to vôbec nevyzerá na pôrod, ale na pásoch zistili, že naozaj mám kontrakcie. Musela som sa osprchovať v horúcej vode. Bolo mi stále horšie. Asi o hodinu mi prepichli plodovú vodu, bola úplne čierna a zapáchala. Jednoducho lekári si nevšimli, že prenášam a poriadne! Ako sa to mohlo stať! Pri toľkých prístrojoch??? Potom sa začal cirkus, jednoducho všetci, okrem mňa vedeli, že je zle a začali pôrod urýchľovať. Odrazu sa okolo mňa zbehlo asi celé oddelenie. Jedny chinínové tabletky, druhé chinínové tabletky, injekcia a neviem čo ešte. Proste kŕče na odpadnutie. Chcela som kričať, ujsť, odísť z vlastného tela. O 9.15 zavládlo v miestnosti hrobové ticho. ,,A prečo neplače?“ opýtala som sa. Nebojte sa, on bude plakať, utešovali ma. O tri minúty sa naozaj ozval slabučký plač. Vidíte, už plače mamička. Bolo to ako mačiatko. Na tri sekundy mi malého priniesli a povedali mi, že je mu zima a musia ho odniesť. No nič, asi sa to tak robí, ale s odstupom času som si domyslela, že oni toho môjho malého anjelika tam niekde resuscitovali a nič mi nepovedali. Na druhý deň sa ku mne dostali aké také polopravdy, ale ráno malého museli previesť z Nitry na Kramáre a museli sme sa rozlúčiť. Bol napchatý v inkubátore a to mal 3660 gramov. Odišiel s nejakým obojstranným a dvojtypovým ťažkým zápalom pľúc a ja som čakala na najhoršie. Našťastie po týždni na Kramároch mu začalo chutiť mliečko a mohli sme odísť domov. Prvý rok sme sa na Kramáre vrátili ešte dvakrát a to rovno na detské. Pýtam sa však, či sa tomu dalo predísť, či sa dalo nejako zistiť, že ten malý je v mojom brušku nejako dlhšie… Neviem a to ani nikdy vedieť nebudem. V čom ma však nitrianska nemocnica sklamala je to, že ma nevyšetrili a moje papiere o pôrode a malého záznamy o narodení sú úplne odlišné. Podľa týchto papierov som nič také neprežila, malý sa narodil v termíne, plodová voda bola číra, ale čo už, veď hovorí sa, že každý sa môže pomýliť.

Prečo nedojčíš?

24.07.2019

O svojom pôrode som písala v minulom článku s názvom Neomylná nitrianska nemocnica, teraz som sa rozhodla napísať článok o tom, ako to bolo u mňa s dojčením resp. nedojčením. Keďže môj malý syn musel byť v inkubátore, zostala som na šestonedelí sama. Chladný nemocničný prístup ma utvrdil v myšlienke, že ľudskosť a súcit tu nemá miesto. O 4.00 sa na izbe rozrazili [...]

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 3548x
Priemerná čítanosť článkov: 1774x

Autor blogu

Kategórie